x
قوانین و مقررات

پیش از اینکه عضو خانواده بزرگ کالا کلیک شوید یا از خدمات سایت کالا کلیک استفاده کنید، لازم است که تمام شرایط و ضوابط مرتبط با این توافق‏نامه کاربری و نیز سیاست حفظ حریم شخصی را به دقت مطالعه و موافقت خود را با آن اعلام کنید. با قبول این توافق‏نامه کاربری، شما پذیرفته ‏اید که هر زمان از خدمات سایت کالا کلیک بهره‏ مند شوید یا استفاده کنید، مفاد توافق‏نامه کاربری و سیاست حفظ حریم شخصی مصداق یافته و لازم ‏الاجراست.

در این بخش واژه هایی که در متن قوانین مورد استفاده قرار می گیرند، تعریف می شوند:

فروشگاه: فروشگاه اینترنتی کالا کلیک

سایت: مرکز فروش تخصصی کالای ساختمانی کالا کلیک

محتوای سایت: شامل متن، عکس، فیلم و مشخصات فنی محصولات یا خدمات، اخبار و آگهی های درج شده در سایت و وبلاگ می باشد.

کاربر: هر فردی که از طریق اینترنت وارد سایت کالا کلیک شده باشد، کاربر تلقی می شود.

عضو: کاربری که به عضویت اولیه یا کامل سایت درآمده باشد، عضو تلقی می شود.

مشتری: کاربر یا عضوی که از سایت خرید می نماید.

سفارش: کالا یا کالاهایی که مشتری انتخاب و قصد خرید آنها را اعلام می نماید.

ایجاب و قبول سفارش

مشابه محیط فیزیکی، در محیط الکترونیکی نیز هر گونه داد و ستدی که انجام می گیرد، نشان دهنده وقوع یک عقد یا قرارداد می باشد. عقد یا قرارداد مطابق ماده 183 قانون مدنی عبارتست از اینکه " یک یا چند نفر در مقابل یک یا چند نفر دیگر تعهد بر امری نمایند و مورد قبول آنها باشد " بر همین اساس قرارداد آنلاین نیز قراردادی است که از طریق "داده پیام" منعقد می گردد.

ایجاب، پیشنهاد انجام یک معامله به شخص دیگر است بطوریکه اگر پیشنهاد مزبور مورد قبول واقع گردد، عقد منعقد می گردد. قبول نیز عبارتست از اعلام رضایت به ایجاب ابزار شده برای انعقاد قرارداد. بنابراین هنگامی که ایجاب و قبول از طریق داده پیام انجام گیرد، یک قرارداد آنلاین منعقد شده است، لذا هنگامیکه مشتری سفارش خود را نهایی می نماید در واقع قرارداد منعقد شده است، ملزم به پرداخت پول می باشد.

توجه نمایید که صرف ایجاب برای ایجاب کننده تعهدی بوجود نمی آورد و وی می تواند ضمن ایجاب، مدت زمانی که در آن پیشنهاد پابرجاست یا سایر شروط را مشخص نماید.

ثبت هر گونه سفارش به منزله آگاهی و قبول قوانین سایت بوده و لذا مشتری موظف است قبل از هر گونه ثبت سفارش این قوانین را به دقت مطالعه و در صورتیکه با آنها موافق است، سفارش را برای استعلام ارسال نماید.

کاربران برای خرید از سایت باید دارای سن قانونی (18 سال تمام) بوده یا از طریق والدین یا قیم قانونی خود از سایت خرید نمایند.

طبق دستورالعمل پلیس فتا در هنگام تحویل سفارشاتی که پرداخت آن آنلاین بوده است، ارائه کارت ملی مطابق با نام فرد سفارش دهنده ویا تحویل گیرنده اجباری است. 

در سایت امکان بحث و تبادل نظر با سایر کاربران، ثبت نظرات، پیشنهادات و سؤالات فراهم شده است. در این زمینه کاربران موظف هستند از درج هرگونه مطالب مغایر با اصول قانونی و اخلاقی، افترا آمیز، تهدید کننده حریم خصوصی افراد یا حقوق مالکیت معنوی و هرگونه مطالب ناشایست دیگر جداً خودداری نمایند، در غیراینصورت کلیه مسئولیت و عواقب قانونی آن بر عهده ایشان می باشد.

فروشگاه در نشر یا عدم نشر نظرات کاربران دارای اختیار کامل می باشد.

در صورتیکه کاربری نسبت به رعایت و ضوابط  کالا کلیک در درج نظرات توجه کافی نداشته باشد، کالا کلیک مجاز است از دسترسی مجدد کاربر به سایت جلوگیری به عمل آورده و در صورت لزوم وی را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

حق مالکیت مادی و معنوی

کلیه محتوای سایت صرفاً متعلق به کالا کلیک بوده و هرگونه کپی برداری و استفاده شخصی یا تجاری از آن بدون کسب مجوز مکتوب غیر مجاز و پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

اختیارات سایت

کالا کلیک همواره خود را مجاز و مختار می داند که نسبت به ایجاد تغییرات دلخواه در سایت از جمله تغییرات فنی و ظاهری، تغییر کالا ها و نحوه ارائه آن، تغییر محتوا و اطلاعات سایت، تغییر در سیاست ها، حقوق و قوانین اقدام نماید.

و در هر زمانی اختیار  دارد که بنا به مصالح خود، ارائه سرویس به مشتریان و برقراری ارتباط با آنان را متوقف و نسبت به تغییر یا حذف کلیه مطالب یا فروش خویش اقدام نماید.

سایت کالا کلیک به جز آدرس / com www.kalaclik.ir و شبکه مجازی اینستا گرام به آیدی .. هیچ گونه مرجع رسمی دیگری ندارد. درصورتیکه کالا کلیک بخواهد از طرق دیگری با مشتریان خود ارتباط برقرار نماید، حتماً آن را به صورت رسمی اطلاع رسانی خواهد کرد لذا در مقابل زیان های ناشی از تماس مشتریان با هرگونه راه ارتباطی غیرمجاز که از نام کالا کلیک استفاده نموده باشند، پاسخگو نخواهد بود.

گارانتی  کالاهای عرضه شده در کالا کلیک بر عهده شرکت های تولید کننده می باشد و کالا کلیک تنها مرجع فروش و عرضه آنها می باشد .  

ابعاد و همچنین عکس محصولات موجود در فروشگاه متعلق به خود محصولات می باشد، اما تغییر شکل و ظاهر و ابعاد اقلام از جانب تولیدکنندگان گریز ناپذیر و محتمل می باشد. 

کالا کلیک متعهد است تا زمان مقرر محصول را تحویل مشتری دهد و لذا در صورت عدم حضور تحویل گیرنده و همینطور عدم پاسخگویی به تلفن های ذکر شده در بخش کاربری، کالا کلیک هیچگونه مسوولیتی بر عهده نخواهد داشت.

در صورتی که موجودی محصولی در کالا کلیک به اتمام رسیده باشد و یا مشکلی در پردازش و تحویل نهایی کالا وجود داشته باشد، حق لغو سفارش و بازگرداندن مبلغ سفارش برای کالا کلیک محفوظ است و کاربر می تواند محصول دیگری را جایگزین نماید. لازم به ذکر است در این شرایط خاص کارشناسان کالا کلیک با مشتری تماس خواهند گرفت.

درج آدرس، ایمیل و شماره تماس‌های همراه و ثابت توسط مشتری، به منزله مورد تایید بودن صحت آنها است و در صورتی که این موارد به صورت صحیح یا کامل درج نشده باشد، کالا کلیک جهت اطمینان از صحت و قطعیت ثبت سفارش می‌تواند از مشتری، اطلاعات تکمیلی و بیشتری درخواست کند.
مشتریان می‌توانند نام، آدرس و تلفن شخص دیگری را برای تحویل گرفتن سفارش وارد کنند و کالا کلیک تنها برای ارسال همان سفارش، از این اطلاعات استفاده خواهد کرد.

محتوای سایت

کالا کلیک حداکثر تلاش خود را برای درج اطلاعات صحیح (از جمله قیمت، اطلاعات فنی، عکس کالاها و مقالات) به کار می گیرد، با این حال درست بودن تمامی مطالب و بدون نقص بودن محتوای اطلاعات خود را تضمین نمی نماید.

کالا کلیک در راستای افزایش آگاهی و اطلاع رسانی به کاربران سایت، نسبت به تهیه محتوای لازم اقدام نموده است. این اطلاعات توسط گروه تخصصی و فنی سایت و از منابع معتبر و با دقت در اعتبار آنها تهیه شده و به صورت مستمر از جهت درست و به روز بودن بازبینی می گردند. با این حال کالا کلیک هیچ گونه مسئولیتی را در قبال محتوای این مطالب، اشکالات غیرعمدی و ایرادات نگارشی آن نمی پذیرد.

کالا کلیک خود را مجاز می داند درهر زمان نسبت به تغییر محتوا و اطلاعات سایت و محصولات اقدام نماید.

درصورتیکه کاربران محتوایی برای سایت ارسال نمایند، کالا کلیک این حق را خواهد داشت تا نسبت به استفاده، تغییر، تصحیح و انتشار یا عدم انتشار آن تصمیم گیری و اقدام نماید. با این حال مسئولیت صحت و درستی مطالب تماماٌ به عهده فرستنده می باشد.

تبلیغات در فروشگاه

کالا کلیک محتوای سایت هایی که قصد تبلیغات در سایت را دارند از نظر مغایرت با اصول و قوانین کشور مورد بررسی قرار می دهد اما صحت و سقم محتوا و خدمات آنها را مورد بررسی قرار نمی دهد و لذا هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوا و خدمات ارائه شده در این سایت ها ندارد.

مسئولیت ها و تعهدات کاربران و مشتریان برای استفاده از سایت

هر گونه استفاده غیر متعارف، غیر مجاز و غیر قانونی از سایت توسط کاربران که منجر به آسیب، خرابی، از دست رفتن یا تغییر اطلاعات، افشای اطلاعات شخصی کاربران و سایر ضرر و زیان های احتمالی گردد، پیگرد قانونی به دنبال خواهد داشت.

حفظ و نگهداری رمز عبور بر عهده کاربران است و برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی، کاربران نباید آن را برای شخص دیگری فاش کنند. کالا کلیک هویت شخصی کاربران را محرمانه می‌داند و اطلاعات شخصی آنان را به هیچ شخص یا سازمان دیگری منتقل نمی‌کند، مگر اینکه با حکم قانونی مجبور باشد در اختیار مراجع ذی‌ صلاح قرار دهد.

کالا کلیک در قبال افشای اطلاعات کاربر در اثر قصور و یا ویروسی شدن سیستم کامپیوتری وی مسئولیتی نخواهد داشت.

توجه داشته باشید کلیه اصول و رویه‏‌های کالا کلیک منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و متعاقبا کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است. 
همچنین از آنجا که کالا کلیک یک وب‌ سایت ارائه خدمات و محصولات به صورت آنلاین است، طبق قانون تجارت الکترونیک مشتری یا مصرف کننده هر شخصی است که به منظوری جز تجارت یا شغل حرفه‌ای به خرید کالا یا خدمات اقدام می‌کند.

محصولات ارایه شده در وب‌ سایت، یا توسط کالا کلیک از شرکت‌های معتبر و واردکنندگان رسمی و قانونی خریداری و عرضه می‌شود و یا برخی فروشندگان با کالا کلیک همکاری می‌کنند و محصولات خود را به‌ واسطه این فروشگاه اینترنتی، به صورت آنلاین به فروش می‌رسانند. منظور از کالای فروشندگان، گروه دوم است و فروشنده، شخصی حقیقی یا حقوقی است که محصول خود را در وب‌ سایت کالا کلیک عرضه کرده، به فروش می رساند. همچنین اعتبار فروشنده‌ها توسط کالا کلیک بررسی و مدارک مورد نیاز از ایشان اخذ می‌شود.

-  مسئولیت‌های مربوط به کیفیت، قیمت، محتوا، شرایط و همچنین خدمات پس از فروش محصول بر عهده فروشندگان است.
-  سفارش‌هایی که دارای حداقل یک کالا از فروشندگان باشند و تا ساعت 17 هر روز کاری نهایی شوند، حداقل 1 روز کاری بعد (طبق زمان تحویل اعلام‌شده در سایت) در تهران و شهرستان‌ها، ارسال خواهند شد.

 - یک روز کاری فاصله زمانی تحویل برای کالاهای فروشندگان؛ به معنای این است که در صورت خرید کالای فروشندگان، شروع پردازش سفارش حداکثر 1 روز پس از زمان سفارش‌ گذاری در کالا کلیک است.
-  منظور از 1 روز کاری، زمان آماده‌ سازی و ارسال کالا به انبار نمایندگی کالا کلیک توسط فروشنده است، که امکان دارد این زمان بسته به نوع کالا تغییر یابد.
-  در شرایط خاص مثل فروش ویژه، احتمال لغو شدن سفارش مربوط به محصولات فروشندگان به دلایلی مانند اتمام موجودی کالا وجود دارد و کالا کلیک مجاز است بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارش‌‏گیری جدید، اقدام و فروش را متوقف کند.
-  در صورتیکه کالا کلیک تخفیف به شرط خرید تا سقف خاصی را اعلام کرد، این شرایط تخفیف به خرید از کالاهای فروشندگان تعلق نمی گیرد و این کالاها مشمول استفاده از این تخفیف‌ها نمی‌شوند.
-  نحوه برگشت از فروش کالاهای فروشندگان طبق رویه کالا کلیک است، با این تفاوت که فروشنده مسئولیت هرگونه عدم مطابقت را به عهده می‌گیرد.
-  خدمات پس ‌از‌ فروش کالا کلیک تنها درصورتی درخواست مشتری مبنی بر بازگرداندن کالای فروشندگان را می‌پذیرد که لیبل بارکد که روی کالا نصب شده است، جدا نشده باشد.

» با استناد به ماده 74 قانون تجارت الکترونیک مصوب 17/10/1382 مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت کالا کلیک مصداق بستر مبادلات الکترونیکی است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران برعهده کاربران است».

کالا کلیک برای حفاظت و نگهداری اطلاعات و حریم شخصی کاربران همه توان خود را به کار می‌گیرد و امیدوار است که تجربه‌ی خریدی امن، راحت و خوشایند را برای همه کاربران فراهم آورد.